Listen

Miljömedicinskt möte: Miljömedicinska konsekvenser av urbanisering

• 17 oktober 2019
  • KI campus Solna, Samuelssonsalen. Stockholm

Folkhälsomyndigheten anordnar årligen ett miljömedicinskt möte där miljömedicinare och personer som arbetar med miljöhälsa/hälsoskydd inom stat, kommun och länsstyrelser kan mötas. Temat för årets möte är miljömedicinska konsekvenser av urbanisering.

Innehåll

Folkhälsomyndigheten anordnar årligen ett miljömedicinskt möte där miljömedicinare och personer som arbetar med miljöhälsa/hälsoskydd inom stat, kommun och länsstyrelser kan mötas. Vi informerar om vad som är på gång inom det miljömedicinska området och på Folkhälsomyndigheten.

Målgrupp

Dagen vänder sig till miljömedicinare och personer som arbetar med miljöhälsa/hälsoskydd inom stat, kommun och länsstyrelser.

Kostnad

Seminariet är kostnadsfritt. Fika och lunch ingår. Vid utebliven ankomst debiteras självkostnadspris för mötesdagen, 500 kr.

Anmälan

Klicka på länken uppe till höger/härunder (mobil) för att komam till anmälan på Folkhälsomyndighetens sida.